مجله پزشکی

پیشگیری از بیماریها، درمان های خانگی، طب سنتی

مجله پزشکی

پیشگیری از بیماریها، درمان های خانگی، طب سنتی

۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

یکی از مشکلات رایجی که بعضی افراد از آن رنج می برند ، خشکی لب است .  این مشکل بیشتر در پاییز و زمستان رخ می دهد و همچنین خانوم ها به دلیل مصرف مواد آرایشی بیشتر به این مشکل دچار می شوند . بیشتر کسانی که با این مشکل مواجه هستند ، نمی توانند این خشکی را درمان کنند و یا اینکه زیاد به این قضیه اهمیت نمی دهند و اساسا خشکی لب را موضوعی خطرناک نمی پندارند . در صورتی که لب ها اولین ورودی برای دستگاه گوارش هستند و بوجود آمدن کوچک ترین مشکلی باعث بروز بیماری های گوارشی جدی تر می شود . در این قسمت از مجله پزشکی آسان طب به معرفی چند روش برای درمان خشکی لب در طب سنتی می پردازیم .



درمان خشکی لب در طب سنتی

متاسفانه بسیاری از ما از تیرگی ناحیه تناسلی ، کشاله ران و زیر بغل رنج میبریم . خب این تیرگی ها زیبایی را از ما میگیرند . مثلا وقتی زیر بغلمان تیره هست نمیتوانیم تاپ یا بلیز بی استین بپوشیم . چون میترسیم دیگران ناخوداگاه نگاهشان به زیر بغل ما بخورد و ما را مسخره کنند .

اما به گزارش سایت پزشکی طب فارسی شما میتوانید این تیرگی را با مواد و داروهای گیاهی کمرنگ تر یا حتی رفع کنید . برخی از این مواد گیاهی را به شما معرفی میکنیم . یادتان باشد این ها یک شبه جواب نمی دهند و باید کمی صبر داشته باشید.


عضی از مردم به سردرد های مزمن شدید دچارند.سردرد های مزمن انواع بسیاری دارد، دو مورد از شایع ترین آنها را که میگرن و سردرد تنشی هستند در این مطلب از  دکتر طب به شما معرفی می کنیم.

نوع تنشی بر اثر انقباض دائم ماهیچه های گردن و سر که واکنشی معمولی در برابر استرس است، ایجاد می شود و دردی است خفیف و دائمی، گویی نواری به طور محکم دور سر بسته شده باشد.بیشتر سردردها از نوع تنشی است.


سردرد های مزمن

علت دقیق اگزما مشخص نیست؛ اما به نظر می‌رسد که دلیل آن ناتوانی سیستم ایمنی بدنباشد. اگزمای نوع اتوپیک، ناشی از واکنش های حساسیتی (مانند آلرژی) در پوست است. این واکنش ها منجر به التهاب طولانی مدت پوست می شوند.




عفونت کلیه یکی از علل در در قسمت چپ و راست بدن است ولی لازم به ذکر است درد در این دو ناحیه بر اثر یبوست هم است وباید بعد آزمایش این مورد شناسایی بشود .سایت رایان درمان روش تشخیص عفونت کلیه را براش شما دوستان بیان میکند.



عفونت کلیه یکی از علل در در قسمت چپ و راست بدن است ولی لازم به ذکر است درد در این دو ناحیه بر اثر یبوست هم است وباید بعد آزمایش این مورد شناسایی بشود .سایت رایان درمان روش تشخیص عفونت کلیه را براش شما دوستان بیان میکند.



کاهش وزن و داشتن شکم تخت یکی از سخت ترین کارهایی می باشد که خانم ها قبل یا بعد از بارداری با آن دست و پنجه نرم می کنند. حال ما نکاتی در رابطه با کاهش وزن و تغذیه و تناسب اندام برای شما در این پست قرار داده ایم. شما با خواندن این مطلب می توانید به خیلی از نکات مهم در رابطه با لاغری نیز پی ببرید.


کاهش وزن


متاسفانه یکی از بیماری هایی که به سرعت در حال شایع شدن در بین بانوان است ، سرطان سینه می باشد . این بیماری جدیدا به کابوس هر زنی تبدیل شده است . سینه ها یکی

از هویت های زنانه هستند و به همین دلیل است که هیچ زنی دوست ندارد به این بیماری مبتلا بشود . اگر شما نکات ایمنی را رعایت نکنید ممکن است به این سرطان دچار شوید .


جلوگیری از سرطان سینه


یکی از بیماری های خطرناکی که بیشتر کودکان را تهدید می کند ، منژیت است . این بیماری اگر جدی گرفته نشود می تواند جان بیمار را به خطر بیندازد .به التهاب غشای دور مغز و نخاغ که اکثر توسط عفونت بوجود می آید منژیت می گویند . برای همه ضروری است تا با علائم منژیت آشنا باشند تا بتوانند به موقع از آن آگاهی پیدا کنند و نسبت به درمان آن تلاش کنند .


علائم منژیت


یکی از آزاردهنده‌ترین مشکلاتی که شاید اکثر افراد با آن درگیر باشند، آلرژی است. آلرژی در حقیقت یک بیماری شایع بوده و علائم آن نیز هم می‌تواند آزاردهنده باشد و یا می‌تواند زندگی افراد را نیز تهدید جدی نماید. اما خبر خوب آن است که این مشکل به راحتی و توسط روش‌های مختلفی درمان خواهند شد و در صورتی که از آن جلوگیری نشود ممکن است پیامدهای بدی را در پی داشته باشد.


آلرژی

همه ما در دوران بلوغ با پدیده اعصاب خورد کن جوش  صورت آشنا شده ایم و جوش هایی که به معنای واقعی زیبای پوست شما را تحت تاثیر قرار می دهند . خوب برای اینکه از شر این جوش های اعصاب خورد کن رها بشویم ، راه های زیادی وجود دارد . ارزان ترین راه برای این کار استفاده از ماسک های ضد جوش می باشد .

ماسک های ضد جوش