مجله پزشکی

پیشگیری از بیماریها، درمان های خانگی، طب سنتی

مجله پزشکی

پیشگیری از بیماریها، درمان های خانگی، طب سنتی

روش های موثر برای کاهش وزن

يكشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۶، ۰۳:۱۸ ب.ظ

کاهش وزن و داشتن شکم تخت یکی از سخت ترین کارهایی می باشد که خانم ها قبل یا بعد از بارداری با آن دست و پنجه نرم می کنند. حال ما نکاتی در رابطه با کاهش وزن و تغذیه و تناسب اندام برای شما در این پست قرار داده ایم. شما با خواندن این مطلب می توانید به خیلی از نکات مهم در رابطه با لاغری نیز پی ببرید.


کاهش وزن



کاهش وزن با روش های اصولی

با ماست یونانی کاهش وزن داشته باشید

ماست یونانی علاوه بر اینکه در هر فنجان ۲۲ گرم پروتیین عضله ساز دارد، منبع خیلی خوب کلسیم و پروبیوتیک ها ( probiotic یا میکروارگانیسم های مفید موجود در شیر و ماست که فلور میکروبی روده را تقویت می کند. در واقع روده انسان حاوی انواع مختلفی از باکتری هاست. بسیاری از این باکتری ها برای گوارش بهینه غذا مفیدند. دسته ای از این باکتری ها که به باکتری های پروبیوتیک معروف هستند، علاوه بر کمک به فرایند گوارش، مولکلول های پیچیده و ترکیباتی مانند ویتامین ها و آنتی بیوتیک های مختلف را تولید می کنند که برای بدن مفید هستند.) هم محسوب می شود که هر دو به نمایان شدن عضلات شکمتان کمک می کند.

نتایج مطالعاتی که در مجله تغذیه بالینی اروپا ( IEtropean Hournal of Clinical Nutrition ) منتشر شده، نشان می دهد افرادی که هر روز از نوشیدنی هایی که پایه شان شیر یا ماست تخمیر شده حاوی پروبیوتیک است، استفاده می کنند، می توانند بخش بزرگی از چربی های شکمی را که بین عضلات و ارگان های این ناحیه ذخیره شده، بسوزانند و در مقابل، آن هایی که سراغ این نوشیدنی ها نمی روند، اصلا چربی سوزی شکمی نخواهندداشت.

اگر می خواهید ماست یونانی به شما کمک کند تا شکم عضلانی داشته باشید، حتما موقع خرید برچسب غذایی روی آن را بخوانید و مطمئن شوید که حاوی میکروارگانیسم های زنده و فعال است. خوردن این نوع محصولات لبنی پیشنهاد ویژه ما به همه کسانی است که به خاطر عدم تحمل لاکتوز یا قند شیر، بعد از خوردن این نوشیدنی دچار علائم گوارشی می شوند و دل پیچه می گیرند.

لبنیات پروبیوتیک به حرارت حساس هستند و اگر داغ شده یا در پخت غذا استفاده شوند، خاصیت میکروبی خودشان را از دست می دهند. بهتر است این محصولات را تازه مصرف کنید و آن ها را بیش از یک هفته داخل یخچال نگه ندارید تا میکروب های مفیدشان از بین نروند. همچنین اگر دنبال عضلانی کردن شکمتان هستید، اصلا به شیرتان شکر اضافه نکنید چون هم باعث احتباس آب و مایعات در ناحیه شکم می شود و هم باعث ذخیره چربی بیتشر در این ناحیه می شود.

غلات کامل برای کاهش وزن مناسب است

مصرف کربوهیدرات های پیچیده به خصوص غلات کامل برای ورزشکاران قدرتی لازم است تا اهدافشان در زمینه تناسب اندام محقق شود. فیبر موجود در غلات کامل به آب شدن چربی های شکمی کمک می کند و سطح هورمون گرسنگی در بدن را پایین می آورد و به این ترتیب مانع پرخوری می شود. در پژوهشی که در دانشگاه پنسیلوانیا انجام شده، مشخص شده است وقتی افرادی که رژیم کاهش وزن گرفته اند، طی یک بازه زمانی دوازده هفته ای همه غلاتشان را از نوع سبوس دار انتخاب می کنند، وزن بیشتری در مقایسه با کسانی کم می کنند که اصلا لب به غلات نمی زنند. چرا؟ چون عضلات بیشتری دارند و متابولیسمشان بالاتر است.



لاغر شدن



روشهای ساده‌ای برای افزایش سوخت و ساز بدن وجود دارد. با این استراتژی‌ها می‌توانید بهترین نتیجه را بگیرید:

۱- میان وعده‌های بهتری را انتخاب کنید:

به جای اینکه در میانه روز بستنی بخورید، غلات، شیر و مواد غذایی سالم‌تر انتخاب کنید.

۲- آب بیشتری بنوشید:

بدن به راحتی نمی‌تواند تفاوت بین تشنگی و گرسنگی را تشخیص دهد.تشنگی باعث می‌شود که شما غذایی که نیازی به آن‌ها ندارید را مصرف کنید. نوشیدن آب در طول روز باعث می‌شود که شما انرژی کافی داشته باشید. می‌توانید آب لیمو یا میوه‌های دیگری را با آب تلفیق کنید تا بیشتر به مصرف آب گرایش پیدا کنید. این کار باعث می‌شود که سموم از بدن خارج شود. نوشیدن چای سبز نیز می‌تواند مفید باشد زیرا باعث چربی‌سوزی می‌شود.

۳- غذایی که نعناع دارد مصرف کنید:

بهتر است حتی طعم آدامس و خمیردندان شما نعنایی باشد. طعم نعناع به مغز پیامی را می‌فرستد که اعلام می‌کند باید خوردن را متوقف کنید. یکی از تحقیقاتی که در یک مجله پزشکی منتشر شده است نشان داد افرادی که هر دو ساعت یک بار نعناع مصرف می‌کنند می‌توانند به صورت متوسط در یک ماه ۲.۵ کیلو وزن کم کنند.

۴- هر روز صبح شنای سوئدی بروید:

یکی از متخصصان ورزشی در این باره می‌گوید: انجام شنای سوئدی هر صبح باعث می‌شود که فرد احساس پیروزی و شادابی کند. سعی کنید هر روز تعداد تکرار حرکت را افزایش دهید. حتی می‌توانید کمی حرکت را تغییر دهید. می‌توانید میزان سختی حرکت را نیز افزایش دهید.

۵- از مواد غذایی سم‌زدا استفاده کنید:

مواد غذایی همچون بادام، چای سفید، زردچوبه، مارچوبه، آب لیمو، ماهی سالمون و غیره می‌توانند از قسمت‌های مختلف بدن سم‌زدایی کنند.

۶- سس تند مصرف کنید:

سس گوجه فرنگی تند باعث کاهش اشتها می‌شود و سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. البته نباید مصرف این ماده غذایی را بیش از حد در برنامه داشته باشید.

۷- یوگا انجام دهید:

ورزش‌هایی که استرس را کاهش می‌دهد به کاهش وزن کمک می‌کند. هرچقدر استرس کمتر شود میزان ترشح کورتیزول کاهش می‌یابد. بدین ترتیب بدن چربی کمتری ذخیره می‌کند.

۸- مکان مناسبی برای غذاخوری انتخاب کنید:

اگر در حالی که تلویزیون می‌بینید غذا بخورید احتمال پرخوری کردن وجود دارد. دیدن برنامه‌های آشپزی یا فیلم‌های هیجانی باعث می‌شود که شما متوجه میزان خوردن خود نشوید.


آب کردن شکم



بادام

بادام هم ضدیبوست است و باعث می شود باقی مانده مواد غذایی راحت تر از دستگاه گوارش خارج شود و هم ضد نفخ است. فیبر موجود در دانه های روغنی از جمله بادام احساس سیری را تقویت می کنند و به تنظیم قند خون کمک می کنند.در مطالعه ای که در سال ۲۰۱۵ انجام و نتایج آن در مجله انجمن قلب آمریکا (Journal of the American Heart Association) منتشر شده، مشخص شده است که خوردن ۳۰ تا ۳۵ عدد بادام در روز به کاهش چربی های شکمی کمک می کند.این نکته را نیز فراموش نکنید که بادام بیش از هر دانه روغنی دیگری چربی دارد.

چای سبز و کاهش وزن

چای سبز هم کافئین دارد و هم آنتی اکسیدان و چون هر دو این مواد مغذی به چربی سوزی کمک می کند، بنابراین اگر ورزشکار هستید و می خواهید جوری تمرین کنید که عضلاتتان حجیم شود و بیرون بزند، نوشیدن چای سبز را در قالب برنامه غذایی روزانه تان پشت گوش نیندازید. کافئین موجود در این نوشیدنی، خستگی ناشی از تمرین را کم کرده و کمک می کند شدیدتر ورزش کنید.یکی از آنتی اکسیدان های موجود در جای سبز، میزان اکسیژنی را که بدن می تواند موقع عرق کردن مصرف کند، افزایش می دهد و در نتیجه عملکرد ورزشی شما را بهبود می بخشد.

مارچوبه

این ساقه های سبز مملو از فیبرهای پروبیوتیک هستند که باکتری های مفید را در دستگاه گوارش تقویت می کنند و مانع نفخ می شوند. علاوه بر این دیورتیک یا مدر (ادرارآور) نیز هستند و به شما کمک می کنند تا آب اضافی بدنتان را از دست بدهید. چرا این مسئله تا این اندازه مهم است، چون هر چقدر آب بدنتان کمتر باشد، ماهیچه هایتان بیشتر بیرون می زند. یکی دیگر از ویژگی های مهم مارچوبه، خاصیت آنتی اکسیدانی آن است که باعث کاهش فرایندهای التهابی چاق کننده در بدن می شود.این نکته مهم را هم به خاطر داشته باشید که وقتی کار به تقویت عضلات می رسد، هر سبزیجاتی که مصرف کنید برایتان مفید است. چون مطالعات نشان داده افرادی که در طول روز سبزی بیشتری می خورند، چربی های کمتری در شکم و پهلو دارند.



گردآورنده: www.rayandarman.com

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • يكشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۶، ۰۳:۱۸ ب.ظ
  • leila992

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی