مجله پزشکی

پیشگیری از بیماریها، درمان های خانگی، طب سنتی

مجله پزشکی

پیشگیری از بیماریها، درمان های خانگی، طب سنتی

بررسی راه کار های طبیعی برای درمان میگرن

دوشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۶، ۰۴:۴۰ ب.ظ

بر طبق مطالعات موسسه سلامت آمریکا، از هر 10 شهروند، 6 نفره به میگرن دچار می شوند. درد های میگرنی می توانند بسیار وخیم و زجر آور باشند. شاید در ابتدا این درد از فرق سر شروع شود ولی به سرعت به تمام قسمت های سر شما پخش می شود.  احساس تهوع و ناراحتی گوارشی، ناتوانی در تحمل نور، صدا و حتی کوچک‌ترین حرکت، از علائم شایع میگرن هستند. از آنجا که این درد ها بسیار شایع هستند، پس بهتر است که هرکسی با چند ترفند برای غلبه بر میگرن آشنا باشد. ما در این مقاله سعی می کنیم شما را با روش های طبیعی درمان میگرن آشنا کنیم.

درمان میگرن



خوردن آجیل

یکی از بهترین خوردنی هایی که می تواند به شما در درمان میگرن کمک کند، آجیل ها هستند. اگر شما از جمله کسانی هستید که به کرار دچار درد های میگرنی می شوید، بهتر است که همیشه در جیب خود مقداری آجیل داشته باشید و در هنگام حمله های میگرنی از آن استفاده کنید. در بیشتر آجیل ها مانند پسته، عنصری به اسم سالیسین وجود دارد. سالیسین  یکی از عناصری است که می تواند در نقش مسکن ظاهر شود و به شما در کاهش درد کمک کنید. جالب است بدانید که در اکثر دارو های مسکن از همین عنصر استفاده شده است.

دمنوش های گیاهی بنوشید

گاهی وقت ها می توان برای درمان بیماری ها از روش های بسیار قدیمی و سنتی استفاده کرد. میگرن سابقه ای طولانی دارد و تقریبا از همان ابتدای خلقت بشریت، همراه انسان ها بوده است. به همین دلیل حکیم های سنتی از راه کار های طبیعی برای درمان میگرن استفاده می کردند. بیشتر پزشکان طب سنتی اعتقاد داشتند که دمنوش های گیاهی می تواند به سرعت درد های میگرنی را تسکین دهد. مطالعات نشان می دهد که مهم ترین عامل برای ایجاد میگرن، استرس و فشار های عصبی هستند. پس اگر ما بتوانیم بر این دو مورد غلبه کنیم، در واقع میگرن را درمان کرده ایم. مهم ترین خاصیت دمنوش های طبیعی آرامش بخش بودنشان است. با نوشیدن این دمنوش ها به خود آرامش را هدیه دهید و از شر میگرن خلاص شوید.

اتاق خود را تاریک کنید

حتی سر درد های معمولی نیز با قرار گرفتن در نور تشدید می شوند، میگرن که دیگر جای خود دارد! درد های میگرتی به محرک حساس هستند و یکی از مهم ترین محرک ها، نور است. پس قرار گرفتن در مکان های تاریک می تواند به شما کمک کند تا از شر میگرن خلاص بشوید. بستن چشمها یا انداختن پرده‌ها ساده‌ترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. اگر باز هم نور اذیت‌تان می‌کند عینک آفتابی بزنید، حتی اگر در فضای داخل هستید.

درمان میگرن

فشار بدهید

ما به صورت ناخوداگاه نیز از این روش استفاده می کنیم. اگر دقت کرده باشید زمانی که مثلا ما بستنی می خوریم و به دلیل سرمای زیاد سرمان درد می گیرد، به سرعت گیجگاه های خود را فشار می دهیم. در واقع فشار دادن سر می تواند به درمان مقطعی سر درد ها کمک کند. وقتی که اولین جرقه های میگرن را حس کردید، بهتر است که به سرعت جمجمه سر خود را فشار دهید. سعی کنید قسمت هایی که درد می کند را تحت فشار قرار ندهید.

مصرف مقداری کافئین

درست است که مصرف کافئین خود می تواند باعث سر درد بشود ولی اگر آن را به میزان کم مصرف کینم، می تواند درد های میگرنی را کاهش بدهد. به محض اینکه احساس کردید سرتان در حال درد گرفتن است، مقداری قهوه یا نوشابه بخورید تا از پیشروی درد جلوگیری کنید. هنچنین استفاده از کافئین باعث می شود تا تاثیر بعضی از دارو ها مانند استامینوفن، آسپرین و یا سایر مسکن‌ها بیشتر شود. دقت داشته باشید که اگر زیاد کافئین مصرف کنید، دردتان بیشتر خواهد شد.


منبع: آسان دنت

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • دوشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۶، ۰۴:۴۰ ب.ظ
  • leila992

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی