مجله پزشکی

پیشگیری از بیماریها، درمان های خانگی، طب سنتی

مجله پزشکی

پیشگیری از بیماریها، درمان های خانگی، طب سنتی

پیشگیری از آب مروارید با گیاهان

دوشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۶، ۰۴:۴۶ ب.ظ

آب مروارید یا همان تاری دید عارضه ایست که با افزایش سن و عامل وراثت رابطه مستقیمی دارد البته در این میان برخی افراد مثلا سیگاری ها و دیابتی ها بیشتر خود را در معرض ابتلا به این بیماری قرار می دهند. علت اصلی آب مروارید فرآیند اکسایش در اثر تغییر نوع بسیار واکنش پذیر اکسیژن در سلولهای بیرونی است و شایع ترین راه درمان آب مروارید عمل جراحی است. گیاه درمان گرها پس از تحقیقات بسیاری به چند نمونه گیاه طبیعی که برای پیشگیری از آب مروارید مفید است دست یافته اند که ما در این مطلب آن ها را با شما عزیزان به اشتراک می گذاریم.

 


آب مروارید


پیشگیری از آب مروارید با گیاهان


سیاه گیله: در زمان جنگ اول جهانی، خلبانان انگلیسی برای بهتر کردن قدرت دید خود قبل از پرواز سیاه گیله می خوردند. سیاه گیله انواع مختلفی دارد و قره قاط از بستگان آن است. مواد موجود در آن هم در برخی میوه های دیگر مثل تمشک، تمشک قرمز، انگور، آلو،و گیلاس هم وجود دارد که به فزاینده های دید مشهور هستند. تحقیقات نوین نشان داده است که این میوه ها ترکیباتی به نام آنتوسیانوزیدها دارند، که در او به تقویت دید کمک می کنند. گروهی از محققان ایتالیایی نشان دادند که مخلوط سیانوزیدهای سیاه گیله و ویتامین E در ۹۷ درصد افراد مبتلا به مراحل اولیه آب مروارید از پیشرفت بیماری جلوگیری می کند. طبیعت درمانگرها مصرف سه بار در روز عصاره استاندارد سیاه گیله را (که حاوی ۲۵ درصد آنتوسیانیدین است) به مقدار ۸۰ تا ۱۶۰ میلی گرم توصیه می کنند. گیاه درمانگرهای آلمانی تهیه چای با دو تا چهار قاشق مرباخوری خرد کرده سیاه گیله را پیشنهاد می کنند.

 

پونه سای گربه ای موثر در پیشگیری از آب مروارید

آب مروارید


همراهان عزیز آسان دنت: گیاه درمان گرها هنوز نمی توانند تضمین کنند که چای پونه سای گربه ای از بروز آب مروارید جلوگیری می کند ولی فکر می کنند نوشیدن روزانه دو فنجان چای پونه سا (یا نعناع) به طور قابل ملاحظه ای احتمال ابتلا به آن را کاهش می دهد. چای داغ پونه سا در زمستان و چای سرد آن در تابستان بسیار خوشمزه است. علاوه بر جلوگیری از آب مروارید، این گیاه آرام بخشی ملایم نیز هست؛ بنا بر این، اگر از نظر پیشگیری از آب مروارید آن را نمی خواهید لااقل نگرانی ها را به طور کلی کاهش می دهد.

 

اکلیل کوهی مفید در جلوگیری از آب مروارید

آب مروارید


این گیاه نعناعی نزدیک به پونه سای گربه ای حاوی حداقل دوجین از مواد ضد اکسایش بوده و لااقل چهار ماده ضد آب مروارید دیگر نیز دارد. چای این گیاه خانواده نعناع عطری خاص دارد. به همین دلیل من آن را به چای ضد آب مروارید خودم اضافه می کنم. گیاه درمانگرها مصرف اکلیل کوهی را به طور کلی در تمام غذاها توصیه میکنیم. این گیاه مخصوصا با سیب زمینی برشته و همراه با خوراک مرغ خوشمزه است.

شربت کاروتنوئید مناسب در پیشگیری از آب مروارید

آب مروارید


اگر به دنبال روشی جالب برای رساندن سبزیجات محافظ چشم به بدن خود هستید، این دستور مناسب شماست. در واقع، این غذایی خانوادگی است. و بستگان سالمند مبتلا به مرحله نخست آب مروارید از آن استقبال خواهند کرد.

۲ فنجان کدو مسمایی

۲ فنجان خرد کرده برشهای پرتقال

۱/۵ فنجان آب گریپ فروت توسرخ

1 فنجان هویج خرد کرده

1 فنجان سیب زمینی شیرین خرد کرده

۲ قاشق مرباخوری رنده کرده پوست پرتقال

کمی نمک و کمی ادویه پاپریکا و کمی زردچوبه

کمی شکر !

1 قاشق گرد نارگیل

کدو مسمایی، پرتقال، آب گریپ فروت، هویج، سیب زمینی شیرین، نمک، پاپریکا، و زردچوبه را در قابلمه ای ریخته، و مدت ۲۰ دقیقه، یا تازمانی که سبزیجات نرم شوند، با شعله ملایم اجاق بجوشانید. مواد قابلمه را در همزن ریخته و بعد از پوره کردن آنها دوباره به داخل قابلمه برگردانید. آن را بچشید و به مقدار دلخواه شکر اضافه کنید. اگر شربت خیلی رقیق است، بگذارید تا بجوشد و کمی غلیظ شود. در آخر کمی نارگیل هم روی آن بپاشید و روزی شش بار از آن بخورید.

 

 شاه بلوط برزیلی و هویج را در پیشگیری از آب مروارید امتحان کنید

آب مروارید


شاه بلوط هندی مقادیر زیادی ویتامین E، و نیز کانی سلنیم دارد، که اثر ضداکسایشی ویتامین E را تقویت میکند. میزان سلنیم در عدسی چشم افراد مبتلا به آب مروارید فقط ۱۵ درصد میزان طبیعی است، به همین دلیل سلنیم موجود در شاه بلوط برزیلی ممکن است از پیدایش آب مروارید، یا لااقل از پیشرفت آن، جلوگیری کند. شاه بلوط برزیلی به اندازه مورد نیاز روزانه سلنیم دارد.

هویج: گفته های زیادی در مورد تأثیر هویج بر دید خوب وجود دارد، ولی معلوم شد. اثر در بیشتر از اینهاست. بیش از ۳۰ پژوهش در مؤسسه هوفمان لا روش نشان داد که هویج از پیدایش بیماری های قلبی، سرطان، و آب مروارید جلوگیری می کنند. تنوئیدها، (از جمله بتاکاروتن) همان ترکیباتی هستند که رنگ نارنجی به هویج می دهند. نتیجه تحقیقات با یک مطالعه ده ساله در دانشگاه هاروارد تأیید شد، که در آن با مصرف یک روز در میان ۵۰ میلی گرم کاروتنوئید خطر بروز این بیماری ها تا حد چشمگیری کاهش می یابد. برای تأمین ۵۰ میلی گرم کاروتنوئید، باید هفت عدد هویج متوسط خورده شود. ولی اگر جویدن هویج را دوست ندارید، شربت کاروتنوئید مخصوص را امتحان کنید یا پرتقال، میوه ها و سبزیجات زرد و سبز تیره بیشتر بخورید، چون اینها هم کاروتنوئید دارند.

 

پیاز موثر در پیشگیری از آب مروارید

آب مروارید


یکی از بهترین منابع کوئرستین است که مطالعات نشان داده اند از بروز آب ، مروارید در افراد مبتلا به دیابت جلوگیری می کند. گرچه برخی پزشکان فکر می کنند پیاز در همه افراد مانع پیدایش آب مروارید می شود، ولی هنوز تحقیقات این را ثابت نکرده اند. در هر حال، مصرف بیشتر پیاز فکر خوبی است. وقتی خورش یا سوپ یا هر غذایی می پزید، پیاز را با پوست در آن بیندازید تا هر چه بیشتر کوئرستین وارد غذا شود. می توانید قبل از خوردن پوست پیاز را از غذا خارج کنید.

 

 

منبع: آسان دنت

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • دوشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۶، ۰۴:۴۶ ب.ظ
  • leila992

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی