مجله پزشکی

پیشگیری از بیماریها، درمان های خانگی، طب سنتی

مجله پزشکی

پیشگیری از بیماریها، درمان های خانگی، طب سنتی

معرفی بهترین ماسک های ضد جوش

دوشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۶، ۰۷:۴۳ ب.ظ

همه ما در دوران بلوغ با پدیده اعصاب خورد کن جوش  صورت آشنا شده ایم و جوش هایی که به معنای واقعی زیبای پوست شما را تحت تاثیر قرار می دهند . خوب برای اینکه از شر این جوش های اعصاب خورد کن رها بشویم ، راه های زیادی وجود دارد . ارزان ترین راه برای این کار استفاده از ماسک های ضد جوش می باشد .

ماسک های ضد جوش


 من هم جزو آن دسته از انسان هایی هستم که به افسانه جوش ها اعتقاد دارم . همان افسانه ای که می گوید جوش ها درست قبل از مهمانی ها و عروسی ها حوس می کنند تا به پوست ما سر بزنند . در این مقاله از مجله پزشکی نت سلامت به معرفی بهترین ماسک های ضد جوش و روش های تهیه آنها می پردازیم .


ماسک های ضد جوش

ماسک سرکه سیب

از این سرکه برای درمان آکنه ، و چین و چروک نیز استفاده می شود . تنها کافی است از سرکه سیب ، عسل ارگانیک ، چای سبز و شکر باری خود یک محلول درست کنید و بغد آن را بقدری غلیظ کنید که خاصیت چسبندگی پیدا کند و سپس برای درمان جوش ها از آن بر روی صورت خود استفاده کنید .

روش تهیه

+ یک قاشق چای خوری سرکه سیب را با دو قاشق غذا خوری عسل ، 5 قاشق شکر و دو قاشق چای سبز مخلوط کنید و در یک ظرف برای خود محلولی درست کنید .

+ محلول به دست آمده را به آرامی باید بر روی پوست خود بمالید .

+ بعد از اینکه این ماسک 10 دقیقه بر روی پوست شما بود ، صورت خود را با آب گرم به آرامی بشویید .

ماسک دارچین

یکی دیگر از ماسک های ضد جوش که بسیار موثر و کاربردی می باشد ، ماسک دارچین می باشد . این ماده غذایی به خاطر داشتن خاصیت ضد باکتریایی به راحتی می تواند شما را از شر جوش هایی که به خاطر عوامل مختلف بوجود امده اند ، از بین ببرد . اگر می خواهید تاثیر این ماسک بیشتر شود ، از عسل نیز استفاده کنید .

روش تهیه

+ برای تهیه این ماسک ، دو قاشق غذاخوری عسل را باید با یک قاشق چای خوری دارچین مخلوط کنید و از آن خمیری تهیه کنید .

+ به آرامی خمیری را که آماده کرده اید بر روی جوش های خود بمالید .

+ بعد از گذشت 15 دقیقه پوست خود را شست و شو دهید .

ماسک های ضد جوش

ماسک عسل و خاک رس

همان طور که در موارد بالا نیز خواندید ، استفاده از عسل در هر دو ماسک توصیه شده بود . همین قضیه ، به راحتی اثر عسل را در از بین بردن جوش های صورت نشان می دهد .خاک رس نیز بخاطر داشتن بنتونیت می تواند به خوبی منافذ پوست شما را پر کند و بخاطر داشتن خاصیت ضد باکتریایی در از بین بردن آکنه نیز مفید است .

روش تهیه

+ برای این کار باید یک قاشق غذا خوری خاک رس را با یک قاشق غذا خوری عسل مخلوط کنید و یک خمیر چسبنده درست کنید . برای این کار می توانید از آب نیز استفاده کنید .

+ ماسک را بر روی صروت خود بمالید و به مدت 20 دقیق صبوری کنید و سپس آن را با آب گرم به آرامی شست و شو دهید .

+ از این ماسک باید حداقل دو بار در هفته استفاده شود .

ماسک جوش شیرین

جوش شیرین یکی از بهترین ماسک های ضد جوش می باشد که در گذشته نیز بسیار از آن استفاده می شده است . این ماسک نه تنها می تواند که پوست شما را از جوش ها و آکنه ها عاری کند ، بلکه می تواند در چربی زدایی نیز نقش موثری داشته باشد . این ماسک برای از میان برداری سلول های مرده پوست نیز مفید است .

روش تهیه

+ برای تهیه این کار باید دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را با 1 قاشق غذا خوری آب و مقداری آب لیمو مخلوط کنید و یک مخمر درست کنید .

+ این خمیر را به آرامی بر روی پوست خود بمالید .

+ به مدت 10 تا 15 صبر کنید تا ماسک اثر خود را بگذارد .

+ صورت خود را با آب گرم شست و شو دهید .

منبع : www.netsalamat.com

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • دوشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۶، ۰۷:۴۳ ب.ظ
  • leila992

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی