مجله پزشکی

پیشگیری از بیماریها، درمان های خانگی، طب سنتی

مجله پزشکی

پیشگیری از بیماریها، درمان های خانگی، طب سنتی

آشنایی با روش های طبیعی برای ترک سیگار

سه شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۶، ۰۴:۵۲ ب.ظ

برای اینکه از مضرات سیگار آشنا بشوید، کافی است تا به یک سایت پزشکی بروید تا با انبوه مقالات درباره خطرات سیگار مواجه شوید. واقعیت این است که بیشتر افراد سیگاری می دانند که سیگار کشیدن باعث می شود تا آنها با مشکلات و خطرات بیشماری رو به رو بشوند. مشکل اصلی، ترک کردن سیگار است. اساسا نه تنها ترک کردن سیگار بلکه ترک کردن هر گونه عادتی که شما به آن معتاد شده باشید سخت است. اگر فکر می کنید ترک عادت ساده است از همین امروز شروع کنید به کمتر استفاده کردن از شبکه های اجتماعی!! همانقدر که شما در این امر موفق می شوید، افرادی سیگاری ها در ترک کردن. ما در این مقاله شما را با روش های طبیعی ترک سیگار آشنا می کنیم.


ترک کردن سیگار


عرق کردن

همه کار ها و همه جنبه های زندگی ما در گرو فعالیت های مغزی است. ترک کردن سیگار زمانی سخت می شود که مغز فرمان مصرف نیکوتین می دهد. در آن صورت شما تمام تلاش خود را می کنید تا به مغز پاسخ بدهید. یکی از بهترین روش ها برای اینکه نیاز بدن به نیکوتین را کمتر کنیم این است که مغز را مشغول نگه داریم. یکی از بهترین روش ها برای اینکه مغز خود را بازی دهیم و نگذاریم به نیکوتین فکر کند، انجام ورزش است. فقط کافیست ۳۰ دقیقه در روز فعالیت‌های ملایم بدنی از قبیل پیاده‌روی تند یا یک سری حرکات اسکات انجام دهید تا میل به تنباکو را کاهش دهید.

استفاده از روغن ماهی

تحقیقات ثابت کرده اند که مصرف امگا 3 باعث می شود تا نیاز بدن به نیکوتین کاهش پیدا کند. یکی از بهترین مواد که سرشار از امگا 3 می باشد، روغن ماهی است. افرادی که در روز از روغن ماهی استفاده می کنند به طور میانگین دو نخ کمتر سیگار می کشند. مصرف روغن ماهی در بلند مدت باعث می شود که شما نیاز اولیه تان به سیگار کم بشود و راحت تر بتوانید آن را ترک کنید. حتی تا یک هفته بعد از مصرف روغن ماهی نیز بدن به نیکوتین کمتری نیاز دارد. امگا ۳ میزان التهاباتی که منجر به بیماری‌های قلبی، سرطان و چین و چروک‌های پوستی می‌شود را کاهش می‌دهد.

کاهش استرس

حتما شما هم از این دست مطالب که سیگار همدم روز های تنهایی و غمگین است، مواجه شده اید. یکی از بهترین کار ها برای ترک کردن سیگار کاهش استرس است. اگر از افرادی سیگاری سوال بپرسید چه زمانی از سیگار استفاده می کنید، به شما می گویند زمانی که از مشکلات زندگی خسته شده یا اینکه بحرانی در زندگیشان رخ داده است. پس ما می توانیم با کم کردن استرس در زندگی خود میزان نیاز به نیکوتین را پایین برده و کمتر از سیگار استفاده کنیم. یکی از بهترین روش ها برای کاهش استرس استفاده از طب سوزنی طب فشاری است.


ترک کردن سیگار

دهانتان همیشه پر باشد

همیشه باید یه جایگزین برای سیگار کشیدن وجود داشته باشد. هیچ وقت یک فرد سیگاری زمانی که در حال عذا خوردن است سیگار نمی کشد، دلیل این امر هم خیلی ساده است. دهان در آن واحد نمی تواند هم بخورد و هم سیگار بکشد. پس اگر ما بتوانیم دهان خود را بیشتر موارد مشغول نگه داریم، ناخوداگاه کمتز از سیگار استفاده می کنیم. سعی کنید که از آدامس ها استفاده کنید یا اینکه همیشه در جیب خود مقداری تخمه یا آجیل داشته باشید.

از روش های مختلف استفاده کنید

هیچ وقت نامید نشوید. اگر یک روش برای ترک سیگار را استفاده کردید ولی موفق نشدید، امید خود را از دست ندهید. در دنیا روش های بسیار متنوعی برای ترک کردن سیگار وجود دارد. استفاده از روش های مختلف باعث می شود تا شما بهترین روش که با اخلاقیات شما سازگار است را پیدا کنید. در ضمن مهمترین قسمت برای ترک سیگار این است که انگیزه داشته باشید. پس سعی کنید برای اینکار یک انگیزه قوی برای خود ایجاد کنید.


منبعآسان دنت

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • سه شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۶، ۰۴:۵۲ ب.ظ
  • leila992

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی