مجله پزشکی

پیشگیری از بیماریها، درمان های خانگی، طب سنتی

مجله پزشکی

پیشگیری از بیماریها، درمان های خانگی، طب سنتی

بررسی نشانه های سرطان پانکراس

پنجشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۶، ۰۵:۰۹ ب.ظ

سرطان نوعی بیماری است که در اثر تکثیر بی رویه سلول های بدن بوجود می آید. بیش از 270 نوع سرطان وجود دارد که هر کدام قسمت خاصی از بدن را مورد آسیب قرار می دهند. شعاری که موسسه بهداشت جهانی در مورد سرطان ذکر می کند این است: سرطان بیماری خطرناک ولی درمان پذیر است. شاید در گذشته هر کسی که به سرطان مبتلا می شد، جان خود را از دست می داد اما امروزه بیش از 70 درصد از انواع سرطان کاملا درمان پذیر هستند. یکی از مهم ترین عواملی که در درمان سرطان نقش دارند، شناسایی به موقع است. ما قصد داریم تا شما را در این مقاله با نشانه های سرطان پانکراس آشنا کنیم.


نشانه های سرطان پانکراس


درد های شدید شکمی

یکی از مهم ترین نشانه های سرطان پانکراس درد های شکمی هستند. همان طور که می دانید پانکراس یکی از اندام های شکم است و این طبیعی است که شما در آن قسمت درد احساس کنید. شاید همیشه فکر می کرده اید که درد چیز بدی است اما درد در واقع نوعی هشدار است که به ما می گوید قسمتی از بدن ما دچار آسیب شده است. 90درصد بیماران مبتلا به سرطان پانکراس تاکنون انواع مختلفی از دردهای شکمی را تجربه کرده‌اند. پانکراس در قسمت های فوقانی شکم وجود دارد. احساس هرگونه درد در این قسمت ها می تواند نوعی هشدار باشد.

کاهش وزن بی مورد

کاهش وزن بدی یکی از مهم ترین راه های تشخیص هرگونه سرطانی می باشد. همان طور که در مقدمه نیز ذکر کردیم، سرطان به دلیل رشد و تکثیر بی رویه سلول های بدن رخ می دهند. این رشد سلول ها باعث می شود تادر متابولسیم بدن اختلال ایجاد شود و در نتیجه چربی سوزی در بدن ما با سرعت بیشتری انجام شود. اگر شما باید کاهش وزن ناگهانی مواجه شدید، آنرا با پزشک مربوطه مطرح نمایید. البته گاهی این کاهش وزن می تواند به دلیل اختلال در کارکرد غده تیروئید است.

تغییرات در پوست

یکی دیگر از مهم ترین نشانه های سرطان پانکراس و کبد، تغییرات پوستی است. این تغییرات می تواند خود را به صورت زردی، رنگ پریدی و یا ایجاد برخی از زخم ها نشان بدهد. اگر در بدن خود زخم هایی مشاهده کردید که درمان نمی شوند بهتر است پزشک مراجعه کنید.

زردی یا یرقان

این مورد از قطعی ترین روش ها برای تشخیص سرطان پانکراس است. تومور هایی که این سرطان ایجاد می کند می تواند باعث بسته شدن  مجرای صفراوی بشود. بسته شدن ایت مجرا مهم ترین دلیل برای ابتلا به زردی و یرقان است. اگر شما هم در پوست خدا تغییر رنگ مشاهده کردید، این نشان می دهد که عملکرد کبد شما خوب نیست و یک جای کار می لنگد. بهتر است در چنین مواردی حتما یک آزمایش کامل بدهید.


نشانه های سرطان پانکراس

دیابت

در 90 درصد مواد دیابت به دلیل مواردی مانند اضافه وزن و داشتن عادت های ناسلام زندگی رخ می دهد. اما در 10 درصد موارد این بیماری می تواند ناشی از خطرات جدی تر مانند سرطان پانکراس باشد. درضمن کسانی که به دیابت مبتلا هستند احتمال ابتلا به سرطان پانکراس بیشتر است.

نفخ شکم

مطالعات نشان می دهد که هر فردی معمولا در ماه یکبار به نفخ شکم مبتلا می شود اما اگر این مشکل بیشتر از این مقدار رخ بدهد بهتر است به پزشک مراجعه کنید چرا که می تواند ناشی از تومور های سرطان پانکراس باشد.

درماتیت

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم توموز های سرطان پانکراس باعث می شوند تا مجرای صفراوی بسته شود. بسته شدن این مجرا می تواند مشکلات زیادی را بوجود بیاورد. درماتیت یکی از عواملی است که به دلیل مشکلات صفراوی خود را نشان می دهد. پوسته پوسته شدن، خارش و التهاب از جمله نشانه های درماتیت است.


منبع: نت سلامت

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • پنجشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۶، ۰۵:۰۹ ب.ظ
  • leila992

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی